Vent venligst
Vent venligst

Arkiv

Du kigger i arkivet: Markedskommunikations, Notater

Modtagergrupper notater

Hvad er modtagergrupper? Modtagergrupper en den gruppe, som ens markedsføring henvender sig til. Den person som skal købe produktet. Ikke den person, som skal benytte sig af produktet.   Eksempel på modtager gruppe: Unge fartglade mænd – Det er umuligt at komme i kontakt med dem. De er uden for pædagogisk rækkevidde. De hører ofte […]

Jonathan Stoker
Jonathan Stoker

Kommunikationsplatform

  En kort markedsbeskrivelse Produktbeskrivelse (service) Hvilke behov dækker det? Hvad adskiller det fra konkurrent? Virksomhedens position Markedsleder (forsvarer) Markedsfølger (følger) Markedsudfordre (angriber) Markedsnieche (små med speciale) Efterspørgselsforhold Købsadfærd Konkurrenceforhold Konkurrentens adfærd Hvad er deres hovedargument? Hvilket budget har de? Markedstørrelse Måles i følgende: Omsætning Afsætning Indtjening Målsætning og budget Omkostninger overfor indtægter / mål […]

Jonathan Stoker
Jonathan Stoker

Markedskommunikations omkring segmentering

De 4 p’er Produkt – Place – Price – Promotion   Målgruppe Den består af homogene elementer i forhold til en bestemt given situation.   Segmentering Opdeler mit marked i homogene grupper(segmenter). Eksempler Køn Alder Uddannelse Beskæftigelse   Markedskommunikation – Vi skal finde ud af at kommunikere med markedet.   Kommunikationsmodellen Afsenderen (læreren) har et […]

Jonathan Stoker
Jonathan Stoker